4 cara mudah untuk Kemaskini Blog

20:44 Unknown 0 Comments

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Terima kasih kerana masih sudi mengunjungi Blog saya, Saya doakan kepada anda sentiasa dilimpahkan rejeki yang banyak dan dipermudahkan segala urusan di dunia dan di akhirat

Saya ingin kongsikan dengan anda 4 cara mudah untuk mengemaskini Blog anda yang saya jamin anda pasti dapat melakukannya semudah A B C.

Berikut merupakan langkah langkah normal seorang blogger mengemaskini Blog mereka

1. Log In
2. Pilih Blog Anda
3. Pilih Post yang ingin di kemaskini dan edit
4. Update

Mudah bukan ?

Hanya dengan 4 langkah mudah ini anda sudah dapat mengemaskini blog anda. Sekarang saya akan perincikan 4 langkah mudah ini supaya anda lebih mudah faham dan saya yakin jika anda mengikuti langkah langkah ini, anda pasti berjaya melakukannya.

Kemaskini Blog 

Katakan anda telah post satu entri ke dalam blog anda dan anda merasakan yang anda perlu edit atau lakukan penambah baikkan terhadap entri tersebut, anda boleh lakukannya dengan mengemaskini (update) entri tersebut. Berikut merupakan langkah-langkahnya.

Langkah 1 : Log in

Sekiranya anda belum lagi log in ke Blogger.com, Sila layari www.blogger.com dan masukkan username dan password anda. Boleh refer di entri saya yang lepas ataupun Click Saya

Langkah 2 : Pilih Blog Anda


Langkah 3 : Pilih post yang ingin dikemaskini dan edit

1. Klik pada POST untuk memaparkan senarai entri post


2 . Bawa ( Hover) cursor mouse pada entri post yang ingin anda edit dan tekan pada teks Edit.

3. Anda akan dibawa ke laman yang membolehkan anda kemas kini entri tersebut


Langkah 4 : Update ( Publish )

1. Setelah anda puas hati dengan entri tersebut, tekan butang Update untuk memaparkan entri yang telah dikemaskini di dalam blog anda.

Alhamdulillah.

Selesai sudah 4 cara mudah untuk mengemaskini Blog. Jika anda rasa entri ini dapat membantu menyelesaikan masalah anda dan beri manfaat pada anda. Feel free to like and share entri ini.

Selamat mencuba :)



0 comments: