3 langkah untuk Kemaskini "Contact Me" dan "About Me"

21:29 Unknown 0 Comments

3 langkah untuk Kemaskini "Contact Me" dan "About Me"

Assalamualaikum

Syukur Alhamdulillah !

Terima kasih masih mengunjungi blog saya. Saya doakan kepada anda supaya dimurahkan rejeki dan dipermudahkan segala urusan di dunia dan di akhirat.


Sekali lagi saya ingin kongsikan dengan anda 3 langkah untuk kemaskini "Contact Me" dan "About Me" yang saya rasa bahagian ini amat penting bagi setiap blogger. 3 Langkah ini juga sangat mudah dan saya yakin anda mampu melakukannya tanpa GAGAL !

Kemaskini "Contact Me" dan "About Me"

Kedua-dua ‘page’ ini amat penting. Anda perlu memasukkan maklumat yang memperihalkan diri anda dan maklumat yang membolehkan pelanggan ataupun bakal pelanggan menghubungi anda.

Langkah-langkahnya adalah seperti berikut.

1. Log in ( Seperti biasa )
2. Pilig Blog anda
3. Pilih Post yang ingin di kemaskini dan edit

3 Langkah ini sangat mudah bukan ?

Saya akan perincikan 3 langkah mudah ini bagi memudahkan anda lebih faham proses ini. Saya juga yakin anda tidak akan GAGAL jika anda mengikuti 3 langkah ini.

Langkah 1 : Log In

Sekiranya anda belum lagi log in ke Blogger.com, Sila layari www.blogger.com dan masukkan username dan password anda. Boleh refer di entri saya yang lepas ataupun Click Saya

Langkah 2 : Pilih Blog Anda


Langkah 3 : Pilih Post yang ingin di kemaskini dan edit

 1. Klik pada Pages untuk memaparkan senarai pages.


2 . Senarai page akan dipaparkan. Tekan "edit" pada About Me
 

3 . Anda akan dibawa ke laman untuk anda edit kandungan laman "About Me". Edit la kandungan "Page" About Me ini dan tekan Update bila siap.


Ulang langkah yang sama untuk page "Contact Me"

Alhamdulillah

Selesai sudah 3 langkah untuk kemaskini bahagian ini. Jika anda rasa entri ini dapat bantu selesaikan masalah anda dan beri manfaat pada anda. Feel free to like and Share

Selamat Mencuba :)


0 comments: