Bukan Sekadar Raya

17:28 Unknown 0 Comments

Assalamualaikum

Hari ini saya ingin berkongsi cerita tentang Mega Raya yang berlangsung pada 30 / 8 / 2014 bertempat di Putrajaya baru baru ini.


Terima kasih kepada PM Laila menganjurkan Majlis Megaraya


Hari ini saya ingin kongsikan dengan anda tips tips dari mereka yang dah terbukti berjaya jadi Master dengan buat Shaklee ini. Setiap Master dan Presidental Master diberi masa untuk kongsikan dengan kami Tips - Tips untuk berjaya dalam Bisness ini. 

Saya rasa tips ini sangat bagus dan amat berguna jadi disini saya ingin kongsikan dengan anda tips tips dari mereka yang dah terbukti berjaya

Mentor selalu berpesan "the more you give more you get"

Jadi oleh kerana itu la tergerak hati saya nak share tentang tips tips yang saya peroleh dari jamuan Mega Raya yang bukan sekadar Raya dan makan makan sahaja !

Kaunter Pendaftaran

Program bermula awal pagi seawal pukul 9.30am mengikut tentatif tapi kami antara orang yang terawal sampai. Masa tu tak ramai lagi ahli - ahli yang sampai jadi kami sempat bergambar dahulu


Sebelum Majlis Mega Raya bermula

Yuran penyertaan majlis Mega Raya ini cuma RM10 dan beraneka jenis makanan yang dihidangkan termasuk kambing bakar !


Bukan setakat dapat makan kambing sahaja pelbagai lagi makanan yang sedap. Saya rasa tak rugi dan tidak menyesal kerana di beri kesempatan untuk menghadirkan diri dalam majlis macam ini. Saya rasa perubahan yang amat ketara sebelum dan selepas menyertai Shaklee di bawah naungan

#MFMS (Maria Firdaus' Millionaires in Shaklee )

Yuran RM10 itu di kembalikan semula dengan pemberian Bag serbaguna ketika pendaftaran. Sebab itu saya rasa berbaloi dengan adanya majlis seperti ini dan kene pula yang pertama kali buat saya 

 bag saya yang hitam tu saya buat letak power bank
kalau bag wanita yang merah tu muat letak telekung, letak supplement shaklee pon boleh
Jimat penggunaan Plastik. GO GREEN !

Bag hitam tu sangat sangat berguna pada saya sekarang sebab saya tak perlu lagi bawa bag besar hanya sekadar untuk letak power bank dan hand fone saya. Terutama bila ada majlis di luar sebegini dan ia permudahkan perjalanan saya. Terima kasih PM Laila
 
Master Firdaus berkongsi tips bisness dalam penulisan blog

Sementara beri laluan pada yang lain untuk mengambil makanan, Master Firdaus sempat berkongsi tips dan berkongsi ilmu dengan kami. Alhamdulillah saya dipertemukan dengan Mentor yang dah terbukti berjaya dan beri extra tips pada kami yang di bawah susur galur beliau



tunjuk bag yang kite orang dapat. hehe

Happy Abang Man dapat bag jugak macam kte orang

Perkongsian Tips 


 Master Maria dan Firdaus sedang berkongsi Tips

Tips Tips yang diberikan dari setiap Master amat berguna bagi saya kerana apa yang mereka beri pada kami waktu itu saya rasa ia amat penting sebagai panduan saya dalam bisness Shaklee .

Tips yang saya paling tertarik untuk meletakkan yang teratas ialah elakkan dari memaafkan diri dengan cara memberi alasan pada diri untuk menunda nunda sesuatu perkara. Dalam bisness kita perlukan semangat Fast Action Fast Result .

Kita minta dan berdoa pada Allah serta jaga hubungan baik dengan Allah, Kalau hubungan dengan Allah pon tak jaga kita buat banyak mana sekali pon dapat sikit je.

Kalau kita sering menunda nundakan sesuatu perkara sebagai contoh reply mesej dari customer lambat, kita boleh kehilangan customer tersebut.

Selain itu Niat perlu diperbetulkan untuk membantu menambah baikkan nilai hidup orang. Saya rasa dengan Shaklee kita dapat bantu orang yang ada masalah dengan amalkan Supplemen Shaklee.

Jangan cepat mengalah kerana orang yang berjaya akan membuat sesuatu perkara sampai habis. Alang Alang dah buat Shaklee biar sampai jadi Master !



Jika ada Isteri atau wanita yang diluar ingin mencuba berbisness sebagai lelaki kita perlu memberi semangat pada mereka dan tunjukkan jalan yang benar untuk mencapai kejayaan. 

Dalam bisness ada beberapa perkara yang perlu di ambil berat kerana bisness ibarat jalan, boleh berjalan jauh cuma bezanya sesat mahupun tidak. Jadi untuk berjaya dalam Bisness kita perlukan semangat M E S T I sebagai panduan

M - Mentor yang dah terbukti berjaya
E  - Emosi + Elmu
S  - Sistem
T  - Tindakan
I   - Impian

Tak Mustahil kalau kita berbisness tanpa MESTI ini cuma bezanya ibarat kita tiru orang yang dah berniaga air tebu tepi jalan yang berpendapatan 4 - 5 angka sebulan selama bertahun tahun dengan cara membuta tuli, dengan mengharapkan pulangan yang sama dalam masa sebulan dua yang pertama. Mustahil bukan ?


Jadi bila kita ada Mentor yang memberi Ilmu dan sistem yang betul apa lagi yang perlu dirisau? kita hanya perlu mulakan TINDAKAN dengan tiru cara mereka dan kita terpaksa berjaya seperti mereka .
Hadiah Cik Latiff jam tangan Fossil dari Master

En Latiff dapat Hadiah jam tangan Fossil dari Master yang baru balik dari Freetrip ke US dengan Shaklee

En Latiff dapat jam tangan ini dengan memberi Idea kepada Master untuk buat tutorial dalam bentuk Video. Saya rasa idea yang dikemukakan En Latiff amat bernas kerana tiap kali Video baru diupload Saya dapat rasa ibarat Master mengajar di depan mata .

 Video coaching
Hanya mereka yang bergelar ahli Shaklee di bawah susur galur Maria Firdaus sahaja yang dapat menonton video coaching dari master kami. Saya dapat rasa Mudahnya bisness bila kita tau caranya .

Rasa Bahagia

Alhamdulillah

Semasa Mega raya ini saya sempat berjumpa dengan mereka yang dah terbukti berjaya dan sudi berkongsi tips mereka untuk berjaya dengan betul dan berpandukan agama

Waktu paling seronok sebelum balik dari jamuan Mega Raya ini, Saya dapat melayan budak kecik ini sehingga kan waktu ibu dia mengajak balik dia tak nak. Dia cakap "nak balik ruma abang eddi"

 Rindu Mieya
Geng NadiaMusaMoneyMagnet
#MFMS
#The Most Happening Shaklee Team In Malaysia

 balik dari jamuan Mega Raya bawak balik berbotol botol Herbal Blend

Jika anda rasa Post saya menarik dan dapat memberi inspirasi pada anda sila tekan butang LIKE di bawah




Ingin Jana Pendapatan 4 - 5 angka setiap bulan ?

modal serendah RM65



Hubungi EDDI di Talian 017 - 22 77 675 
 ( Whatsapp , SMS , Call , Telegram )

Setiap pembelian anda dengan kami anda akan dapat Free gift

  • Cara pengambilan Supplemen dengan betul
  • Free Consultant
  • Jadual Pengambilan Supplemen 



0 comments: