8 Cara Mudah Untuk Add or Remove User sebagai Admin Blog

23:28 Unknown 0 Comments


Assalamualaikum

Terima kasih kerana sudi mengikuti perkembangan blog saya, saya doakan semoga Allah permudahkan urusan anda, diberi kejayaan hidup di dunia dan di akhirat.

Hari ini saya ingin berkongsi dengan anda 8 kaedah mudah untuk add @ remove user ke dalam blog anda as a admin. Berhati hati yer, langkah langkah ini hanya sesuai untuk anda ikuti sekiranya anda ingin touchup @ design blog anda sahaja ataupun mahu berkongsi blog anda bersama penulis lain yang anda kenal.

Jika anda ikuti langkah - langkah ini dengan teliti, saya yakin anda pasti berjaya !
Pertama sekali anda perlu log in dahulu di www.blogger.com seperti biasa dan masukkan email serta password anda di sini. Kemudian anda perlu memilih blog anda terlebih dahulu dan anda akan di bawa ke blogger dashboard.



Perhatikan di bahagian kiri Blogger Dashboard terdapat beberapa menu yang kita boleh klik. Disini anda perlu klik di bahagian Setting dan akan keluar lagi beberapa sub menu di bahagian setting


Anda perlu pilih bahagian basic setting di mana anda perlu kenalpasti di mana anda perlu masukkan gmail user yang anda ingin add ke ruang yang disediakan


Seterusnya, anda perlu masukkan gmail saya contohnya mastereddiofficial@gmail.com di bahagian open invitation dan klik pada add author


Kepada pemilik Email yang anda masukkan di bahagian tadi perlu balik ke gmail semula untuk mendapatkan approval disitu.Kemudian anda perlu menunggu email invatation dari gmail untuk tujuan tersebut.

Setelah pemilik email tersebut approve invitation tersebut, anda perlu balik semula ke bahagian setting dan disini anda perlu menukar email tadi from author to admin.


Disini juga anda boleh remove pemilik email yang anda masukkan tadi dengan hanya menekan butang X di bahagian kanan untuk remove from admin

Jika anda ikuti 8 kaedah ini, saya yakin anda pasti berjaya untuk add @ remove user ke dalam blog anda. Dengan ini ia lebih memudahkan bagi seseorang itu untuk menservis blog anda @ mahu menambah penulis ke dalam blog anda

Anda perlu bantuan untuk menservis blog anda ?

Sila klik disini Perlu Bantuan ?

Sekian sahaja perkongsian saya kali ini, saya doakan kepada anda yang mencuba kaedah ini akan berjaya manfaatkannya dengan gembira

Saya doakan juga anda kaya dan berjaya

AD OFFICIAL
- Pakar Design Blog -

0 comments: