Enjoy GILE BerBuke Puasa !

23:41 Unknown 0 Comments

Assalamualaikum ...

Hari ini saya nak kongsikan dengan anda semua tentang 2 hari yang lepas saya yang LUAR BIASA !

Macam mana nak biasa biasa sebab saya yang pilih untuk jadi LUAR BIASA jadi saya TERPAKSA lah hidup LUARBIASA !

Nak tahu apa yang LUARBIASA sangat tu ? kene la terus membaca baru boleh jadi LUARBIASA





Pada zaman sekarang tahun 2014 ini Majoriti yang memiliki telefon pintar "WAJIB" memiliki Aplikasi Whatsapp !!!

Jika anda salah seorang pengguna Aplikasi ini letak tangan kanan anda di bahu kiri dan katakan "Betul betul betul"
 
 
Pada petang 3 hari yang lepas 7 hb Jul 2014 sebelum berbuka , Saya terima Whatsapp dari seorang cousin 

Cousin : Kau follow tak majlis buka puasa kt MSU
psst *MSU - PTPL tempat kami pernah belajar untuk ambil Diploma dan Degree suatu ketika dulu*

Me : Ada majlis apa ? dah habis ini boleh join ke ? kau Join tak ?

Cousin : Program berbuka puasa esok untuk Alumni - Alumni ,  Esok aku off , jom laa kite gerak sekali . kite gerak under Persatuan . kau bagi nama penuh and bla bla bla



DAY 1

8 hb Jul 2014

Selepas Zuhur saya bertolak untuk ke rumah sepupu yang berada tak jauh dari rumah saya yang terletak di Damansara Damai je

Disebabkan saya sampai awal jadi kami ada masa la nak sembang-sembang sebab agak lama jugak tak jumpa sepupu saya yang sorang ini

Petang 8hb selepas menunaikan solat Asar kami baru bersiap untuk menuju ke MSU untuk majlis berbuka .

Sempat SELFIE dulu !!
yang tengah Drive tu Munir nama dia , dan dialah sepupu tu
Ohh lupe , Persatuan yang kami join sekali ini mengenekan Tema warna Biru gelap
Apa lagi kami pun pakai warna BIRU

Sampai je dekat MSU kami terus pergi ke tempat majlis dan pada mulanya kami di tempatkan di meja makan no 50 agak jauh dari "Main Stage" dan pemandangan kami sedikit terhalang dengan sebuah tiang

Sebenarnya Persatuan kami di jemput hadir ke majlis tersebut oleh orang kuat UPP kolej iaitu Puan Ard Fadil . ( Unit Pembimbing Pelajar ) biasa UPP ini lah yang anjurkan Event - Event yang AWESOME GILE di kolej

 
Kami sampai awal ke meja yang ditetapkan seawal pkl 6.20pm lebih kurang dan ada ahli Persatuan kami yang sampai lebih awal dari kami untuk menjaga meja makan kami .

Dalam 10 minit berbual kami di panggil oleh Puan Ard untuk menukar meja makan yang berdekatan dengan beliau . Paling best masa ini kami ditukar meja makan no 10 !! .

Kenapa dengan meja no 10 ? apa beza dia ?
Sebenarnya kami di tukar ke meja makan V I P !!

Best GILE dapat duduk meja V I P dekat dengan Main stage dan meja paling depan sekali ada lah meja

Professor Dato' Wira Mohd Shukri Ab. Yajid
President PTPL
 
 Rasa LUAR BIASA duduk di meja  V I P rasa macam pergi seminar DAO (Doktor Azizan Osman) duduk di bahagian SUPER SUPREME kepada yang pernah mengikuti program IMKK oleh DAO mesti kenal dengan SUPER SUPREME


Nak tahu pasal SUPER SUPREME ?

Pergi lah Seminar DAO

"MURAH JER"

"TA RUGI PON"
pst dalam entry seterusnya saya cerita pengalaman saya menyertai IMKK oleh DAO



Persatuan Seni Silat Cekak Pusaka Ustaz Hanafi PTPL MSU bersama Puan ARd

Puan Ard yang berbaju pink . Terima Kasih Puan Ard menukarkan meja makan kami ke V I P. 

Setelah lama tak bersemuka dengan Ahli-Ahli Persatuan dan Puan Ard hari ini (8hb) kami dapat berjumpa semula  dan di beri kesempatan untuk merapatkan lagi Silaturrahim antara kami .

Syukur Alhamdulillah

Kami dapat berjumpa dan dapat berbuka puasa bersama sama dapat merasa berbuka sebagai ALUMNI .Sejak kurang kekangan masa , Rasa bersemangat je nak aktif semula dalam Persilatan untuk masa akan datang . 

Sejak Join Shaklee dan selain mengamalkan Vitamin dari SHAKLEE ada lah aktiviti untuk keluarkan peluh juga jaga bagi badan SEHAT , KUAT , CERGAS dan MANTAP !

"STAY FIT"

DAY 2

9 hb Julai 2014

Buat masa Ini saya ditugaskan untuk mengambil dan menghantar adik bongsu saya ke Tahfiz . Kebiasaan nya saya hantar dia seawal pukul 7.30am dan ambil dia selewat pukul 5.00pm , tapi pada hari ini adik saya balik awal selepas Zuhur

Sampai dirumah saya menyambung study buku KUASAI PEMASARAN FACEBOOK dari DAO hingga ke lewat petang .

Sekitar waktu senja sebelum berbuka saya menerima Whatsapp dari akak ipar dan abang saya yang mengajak untuk berbuka puasa di Pizza Hut Wangsa Maju . Ye la dia orang baru balik kerja tapi TERPAKSA RESTOCK TONIK AJAIB mereka *Vivix* dekat branch Shaklee Sri Rampai



 Wahh laju betul dia orang setelkan VIVIX dan TERPAKSA RESTOCK

 
 Happy nya muka akak ipar saya . hehe



Hari yang sebelum mereka terpaksa RESTOCK TONIK . Dia orang dah BORONG banyak GILE   

Alhamdulillah Rezeki mereka untuk bulan yang mulia ini .




Sempat SELFIE

Beberapa minit sebelum berbuka dan Pizza yang di order belum sampai apa lagi terus tarik GoPro lah Selfie satu kali ! Terima kasih Abang bob dan Kak Nadia sebab belanja kami berbuka puasa yang LUAR BIASA lagi hari ini 
*tak pernah pon panggil Abang Bob sebelum ini*

Walaupun berbuka puasa kt luar sempat lagi cerita pasal Bisness dan sesi Coaching dari mereka berjalan secara tak langsung , tak pasal pasal dapat ILMU FREE dari abang dan kakak sebagai mentor saya dalam Shaklee
 
TERIMA KASIH 
untuk 2 hari saya yang BEST GILE dan hari hari akan datang yang akan lebih AWESOME

Best ke Best ?

"Nak Berjaya kene belajar dengan orang yang dah berjaya" - DAO

Klik butang di bawah jika anda rasa BEST GILE dan nak tahu pengalaman saya di IMKK yang lepas
 
 


0 comments: